Alsóhegy 2023 április

Két autóval vágtunk neki az útnak, szállásra érve közös vacsora és egyeztetés után még Botival dolgoztunk egy kicsit az OSZ ház megújult vizesblokkján, aztán nyugovóra tértünk.

Szombaton reggel izgatott készülődést követően gyalogosan vágtunk neki, hogy Alsóhegy útjain elérjük az Almási-zsombolyt. Odaérve a Széki-zsomboly mellett pakoltunk le. Boti gyorsan beszerelte Székit, közben Ambrus felkészült Az Almási szerelésére. A Székibe Manul indult elsőnek, akit Gergő követett, majd Barna zárta a sort. Az Almásiba Ambrus,Peti,Eszter,Boti és Csabi ereszkedett alá.

Megcsodáltuk a barlang végpontján látható cseppköveket, a kutató aknát és kifelé menet nem kerülte el a figyelmünket a heliktites főte.

A Székiből kiérve volt még egy kis időnk, így Gergő folytatta a November 7 zsomboly szerelését. Kiérve dübörgő égzengés és jégeső fogadta a barlangászokat. Szerencsére ez a mókás időjárási jelenség hamar tovatűnt és kisütött nap. Ezután a két csapat barlangot cserélt, így mi is leugrottunk az Almási végpontra. Kiére pakolászás közben kaptunk még egy jégeső áradatot, ez bőségesebb volt, így kevésbé örültünk neki. Csendes esőben indultunk le a hegyről, ami igazán hangulatos dolog. A Szabó-Pallagi réten egy nagy csapat szarvas ámulva-bámulva meresztette ránk szemeit. Egy ideig gondolkodtak, hogy mi legyen, de végül úgy döntöttek, hogy odébb szaladnak kissé. Mire az autókhoz értünk elállt az eső és vissza is állt mindenkinek az üzemi hőmérséklete.

Az este jól megérdemelt pihenés és Barna pörköltje adta a jó hangulatú beszélgetések hátterét.

Vasárnap korán keltünk, hogy bejárjuk a Banán zsombolyt. Bár a barlang kisebbnek számít, a bő 40-es akna mégiscsak tartogatott meglepetéseket. A bejárati szűkület, az elfogyó kötél a mélység, a mászás örömeit tették emlékezetessé a túrát. Mindenki eljutott a végpontra. Délután kötélmosás, a denevéres mozaik fugázása és egy sietős pakolás után még éppen elértük Miskolcon a Jezsuita templomban a szentmisét. Kedves ismerősökbe botlottunk, megcsodáltuk a kilátást az Avasról és itt készült a záró csoportkép is.